P2

• Slide6

išvyka į Kurtuvėnus

2016 06 07

Lietuvoje yra begalė vietų, kurios pasakoja savo istoriją. Viena jų yra Kurtuvėnų regioninis parkas, įkurtas 1992 metais. Tai unikalus Rytų Žemaitijos kalvyno kraštovaizdžiu, gamtine ekosistema, kultūros paveldo vertybėmis bei 17 tūkst. hektarų plotuŠiaulių ir Kelmės rajonuose gamtos kampelis. Apžiūrėti šios pasakojimais ir legendomis apipintos vietos su Šeduvos TVM skyriaus pirmų ir antrų kursų mokiniais vykome birželio 1 – ąją dieną. Kadangi parkas išties didelis ir per vieną dieną visko apžiūrėti neįmanoma, tad panaršėme po regioninio parko internetinę svetainę ir išsirinkome 3 valandų trukmės pažintinę ekskursiją „Kurtuvėnų regioninio parko įdomybės“.  Mūsų nuotykis prasidėjo Kurtuvėnų turgaus aikštėje, kuri skiria dvaro teritoriją nuo bažnyčios.  Ten ir susitikome su gidu. Pirmiausia apžiūrėjome dvaro svirną. Gido pasakojimu kadaise svirno balkonuose dvaro tarnai savo šeimininkams rodydavo spektaklius. Apžiūrėję visus tris aukštus, patraukėme į paežerį apžiūrėti greta įsikūrusio žirgyno. Toliau sekė dvaro parkas, bažnyčia, kuri, kogero, paliko didžiausią įspūdį, tiksliau po bažnyčia esantys požemiai. Jų sienose įrengta net 12kriptų. Archeologai kapavietes ištyrinėjo ir kriptas, menančias apie mirusiųjų lytį, amžių bei jų kiekį, vėl užmūrijo. Šią informaciją galimą perskaityti sieninėje plokštelėje. Gido pasakojimu, šiame rūsyje kadaise net vaidenosi. Išklausę įdomių pasakojimų, grįžome prie autobuso. Patraukėme link Girniko piliakalnio. Pakeliui dar stabtelėjome prie Dubysos perkasos, kurią, anot gido, kastuvais iškasė rusų kareiviai. Galiausiai pasiekėme ir patį piliakalnį. Viena iš legendų pasakoja, kad šis kalnelis atsirado iš milžino klumpėse buvusio smėlio, kurį milžinas išpylė sustojęs pailsėti. Pasigrožėję nuo piliakalnio atsivėrusiu vaizdu, leidomės žemyn ir skubėjome prie Svilės šaltinių. Nuvykę atsivėsinome iš po žemių trykštančiu mažus geizerius primenančiu šaltinio vandeniu, susipažinome su šioje vietoje tarpstančiais retos rūšies augalais. Čia mūsų pažintinė ekskursija ir baigėsi. Į namus grįžome pavargę, tačiau gera nuotaika.

>>>nuotraukos

Mokinių tarybos veiklos koordinatorė Lina Janauskienė

images

Logotipas RTVMC

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija