P2

• Slide6

Kelionė į Naisius

2015 10 26

Ruduo, ruduo,krenta lapai auksiniai ir leidžiasi tyliai

Ruduo ruduo, šiandien mes susitikome kartą

Paskutinį...

Dainuoja Rasa, tik mes, krentant auksiniams lapams, skubėjome ne į paskutinį pasimatymą, o į Naisius mažąją Lietuvos kultūros sostinę 2015. Ekskursiją į šį kraštą pradėjome vėsoką, bet pakankamai giedrą trečią spalio trečiadienį. Nuvykę pirmiausiai užsukome į Šiaulių krašto literatūros muziejų, kuris įsikūręs grafo Zubovo dvare ir ten jau skaičiuoja 37 – uosius metus. Apžvelgę ten saugomą ekspoziciją bei memorialinį Zigmo Gaidamavičiaus Gėlės kambarį, toliau nuskubėjome į Naisių kultūros rūmus. Šis pastatas išties sužavėjo. Į akis pirmiausiai krito  neįprastos, lietuviškais raštais išmargintos durys. Įžengę pro jas, atsidūrėme modernaus meno, istorijos ir kultūros pasaulyje. Didelės salės nuklotos įvairiomis istorinėmis, archiologinėmis bei šių dienų Naisių krašto nuotraukomis. Apie jas mums labai profesionaliai papasakojo Naisių žemės istorijos muziejaus darbuotoja. Apžiūrėję sienose įamžintą lobyną, išskubėjome į Baltų dievų muziejų. Pradėjome nuo saulės aikštės, kur patekti galima pro keturis skirtingus vartus. Juos saugo įspūdingos baltų dievybių skulptūros. Toliau keliavome prie Baltų žolynų muziejaus. Jis ypatingas tuo, kad žolynai apželdinti verpstės formą primenančiame darželyje. Gaila, kad pamatėme tik dalį įspūdingo reginio, mat šaltukas jau buvo nugnaibęs visas ten žaliuojančias grožybes. Beje, kiekvienas darželio ratukas turi savo pavadinimus: Saulės, Dievų, Rūtų ir apželdinamas atitinkamą reikšmę turinčiais augalais. Praėję darželį, patraukėme prie ugnies aikštės. Gidės pamokyti, kai kurie iš mūsų sugalvojome norą ir tylėdami apėjome du aikštės ratus. Noro sakyti negalima, nes tada šis neišsipildys. Atlikę kas reikia, patraukėme prie Alkos kalno. Pakeliui apžiūrėjome visoje teritorijoje išsidėsčiusias baltų dievų skulptūras, kurias sukūrė geriausi šiaurės Lietuvos tautodailininkai. Ant kalno mus pasitiko keturios galingiausios baltų dievybės. Jų apsuptyje stovi devyni stulpai, skleidžiantys savitą ir ypatingą energiją. Šalia kiekvieno stulpo pūpso po akmenį. Užlipus ant jų ir prisilietus prie bet kurio stulpo, galima pasisemti tos ypatingos energijos. Apčiupinėję kiekvieną stulpą, leidomės nuo kalno ir patraukėme link Romos Koliziejų primenančio kalno. Anot gidės, šiame kalne vyks ateinančių 2016 metų Naisių vasaros festivalis. Šis keistas kalnas sužavėjo tuo, kad galima pabuvoti jo viduje ir pačiuose aukščiausiuose kraštuose, kur Naisiai atsiveria visu savo gražumu. Truputį sušalę, pavargę ir jau gąsdinami smulkaus lietaus, patraukėme namo. Ko gero reikia padėkoti baltų dievams, kad galėjome pamatyti vienintelį Lietuvoje besiplečiantį baltiškosios kultūros židinį, nes vos tik  išvažiavus iš Naisių, lietus ėmė pliaupte pliaupti.

>>>nuotraukos

Lietuvių kalbos mokytoja Lina Janauskienė

images

Logotipas RTVMC

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija